Személyes márkaépítés, avagy hogyan tűnjünk ki a tömegből?

A személyes márkaépítés nem jelent mást, mint önmagunk egyedi, mások által ismert és elismert képének formálását. A márka különleges természeti adottság, amivel mindenki rendelkezik. Íme, néhány tipp, melyek segíthetnek személyes márkánk minőségének megállapításában.

Erősségeink pontos felmérése

Tegyük fel magunknak a következő kérdéseket és őszintén válaszoljuk meg azokat:

- Milyen típusú feladatok állnak hozzánk a legközelebb?

- Mik azok a feladatok, amikben jobban teljesítünk, mint kollegáink?

Gyűjtsünk visszajelzéseket másoktól!


A márkánk kulcsösszetevői azon értékek, melyeket a munkahelyen kamatoztathatunk.
Gyűjtsünk visszajelzéseket másoktól személyes márkánkkal kapcsolatban, majd válaszoljuk meg a következő kérdéseket:

- Mik azok a tulajdonságaink, melyeket nyomás alatt is jól tudunk kamatoztatni?

- Milyen visszajelzéseket kapunk ügyfelektől, kollégáktól, vagy céges partnerektől személyünkkel kapcsolatban?

- Milyen szakmai képességekkel rendelkezünk, melyeket mások is elismernek?

A következő lépésben:

Mérjük fel a konkurenciát!


Van olyan kollégánk, aki hasonló feladatokat lát el? Mérjük fel, hogy munkatársunk hatékonyabb-e, mint mi, egy-egy feladat megoldásában. Azon is elgondolkozhatunk, hogy milyen erőfeszítéseket tehetnénk még javulásunk érdekében. Milyen téren vannak hiányosságaink? Miben kellene még fejlődnünk? Az ezekre a kérdésekre megadott válaszaink segíteni fognak személyes márkánk fejlesztésében.

Személyes márkánknak tükröződnie kell önéletrajzunkban is, hogy a munkáltató érzékelje a különbséget azokkal szemben, akik ugyancsak megpályázzák az adott pozíciót. Amennyiben, megfelelően kihangsúlyozzuk személyes kvalitásainkat, akkor az interjúra való bejutás is könnyebb lehet!