11 tanács, hogy elbocsátás után ne bukjunk ki!

- Otthoni feladatainkra koncentráljunk, mivel azok befejezése is sikerélményt nyújt.

- Írjuk fel, hogy milyen családi, személyes intéznivalókat, teendőket csúsztatunk már jó ideje. Állítsunk fel köztük fontossági sorrendet és kezdjük el megvalósítani.

- Tervezzük meg napi feladatainkat, és hagyjunk időt a váratlanul közbejövő elintéznivalóra is.

- Ha megkérdezik, mikor fejeztük be a munkánkat, ne mondjunk konkrét időpontot. Vagy ha muszáj, üssük el azzal, hogy ideje volt váltani. A panaszkodás, a méltánytalan bánásmód ecsetelése előhozza és fölerősíti a veszteségérzésünket és elveszi az optimizmusunkat.

- Ne legyünk maximalisták. Ne törekedjünk az életünk azonnali rendezésére, megfontoltan, céltudatosan tervezzük meg a jövőnket.

- Ha van rá módunk, jelöljünk ki egy időpontot a nap folyamán, amikor nem foglalkozunk az e-mailjeinkkel, nem vesszük fel a telefont, nem keresgélünk új munkahelyet. Ilyenkor csak pihentető, kikapcsoló teendőket végezzünk.

- Húzzuk meg a határt, hogy mikorra szeretnénk új munkahelyet találni és képzeljük el minden nap, hogy akkor már egy ideális munkahelyen dolgozunk.

- A sport, jóga vagy egyéb meditációs technika kiváló segítség a borús gondolatok elterelésére.

- Ha megtehetjük, utazzunk el egy kis időre, a környezetváltozás jót tesz.

- Írjuk ki magunkból a feszültséget, azokat a gondolatokat, amelyek leginkább feszélyeznek. A papírt hagyjuk a másik szobában, ezzel is kifejezve, hogy megszabadultunk tőlük.

- Lefekvés előtt minden nap vegyünk hosszú, forró fürdőt, szürcsölgessünk el egy pohár bort vagy olvassunk el egy novellát.